LA CLASSE DELS POPS
5 de Juny de 2014
Després de tantes
vegades anul·lant l'excursió per mal temps, finalment avui hem pogut anar amb
l'Starfish!!
2 de Juny de 2014
HEM ESCOLTAT MOLT I DESCOBERT UN MÓN MARÍ MOLT INTERESSANT I PROPER AL NOSTRE ENTORN
5 de Juny de 2014
EXCURSIÓ AMB L'STARFISH
Avui ha estat un dia
molt especial!
Hem partit de Portocolom a les 09:00 del matí, amb unes bones cares
d'il·lusió i alegria!
Dins el vaixell ens ho hem passat d'allò més bé! Ha fet molt bona mar i molt bon dia i, per
sort, no ens hem marejat!! Hem vist coves, roques, platges i fins i tot hem
pogut baixar a veure els peixos, l'arena i les algues a través dels vidres!
Els infants estaven molt emocionats!!
Després d'una estona, per fi hem arribat al nostre destí: Cala Gran!
La mar esteia molt plana, i l'aigua, amb aquell color turquesa i tan transparent, ens cridava per banyar-nos!!
Hem berenat, hem jugat amb l'arena, hem fet castells i, el millor de tot,
ens hem banyat els peus!! L'aigua era ben fresca, però amb la calor que feia ha
estat d'agraïr!
En definitiva, ens
ho hem passat d'allò més bé i, des de l'escola, vos volem donar les gràcies a
tots per confiar amb nosaltres!
Aquí vos deixam un vídeo
de quan anàvem amb el vaixell! Esperem que vos agradi i que ho pogueu compartir
amb els vostres fills!
LES SESSIONS DE MÚSICA
L'infant estima i gaudeix la música d'una manera natural,
quasi intuïtivamnet. Pensau amb la seva reacció davant un estímul musical, la
seva mirada, els gests, riu, es mou, està content...és feliç. A l'escola volem
que aquesta estimació natural vagi creixent a l'hora que ampliam el nostre
bagatge cultural i desenvolupam moltes capacitats i habilitats.
Vivim envoltats de música, moltes vegades imposada, que no
podem deixar de sentir. A l'escola aprenem primer a fer silenci per després
poder escoltar, diferenciar, experimentar, expressar i gaudir amb els sons.
Les activitats que feim a música són molt diverses. Cantam
cançons, ballam, tocam instruments, acompanyam música, n'escoltam, en llegim,
n'escrivim, en pensam i ens expressam i sentim amb ella.
Tenim una sessió setmanal de música que intentam
aprofitar-la al màxim perquè els alumnes en acabar primària tenguin un gran
ventall d'experiències musicals que els hauran ajudat a créixer com a persones.
Amb 55 minuts que dura la sessió treballam gran quantitat
d'aspectes sensorials, intel·lectuals, emocionals, socials, expressius,
afectius i estètics.
Aquí teniu alguns exemples d'activitas que feim a classe.
Si ho mirau amb els vostres fills segur que vos saben explicar què feim a cada
música.
Provau de ballar, cantar, relaxar-vos amb ells. Els agrada
molt !
Feim de músics amb boomwakers! Escoltam la música i tocam !
Descobrim qualitats del so.
En el següent vídeo podeu veure llarg i curt, després feim música amb marques i cascabells.
Escoltam
diferents estils de música. En el següent vídeo podeu veure com
hem treballat L'Elefant Petit de Henry Mancini. La música ens
descriu el passeig de l'elefant fins que arriba a casa.
Mirau aquests elefantets!
També
ballam i ens ho passam molt bé. La Banda Municipal és una dansa de Cucorba que té dues parts: la
primera ballam amb parelles i la segona tocam instruments com a una banda de
música. Ja sabem tocar el clarinet, el trombó, la trompeta i els plateres.
Mirau com ho feim de bé!
Amb la cançó roda moliner feim relaxació. Sempre ho feim dues vegades
perquè així tots podem donar i rebre el massatge. És molt fàcil!
Una
altra audició que hem treballat és l'Aquarium , d'El Carnaval dels
Animals de Camile Saint-Saëns. Els peixos neden i fan bimbolles.
I ara una petita història que ja coneixem:
Hi
havia una vegada un moix molt polissó sempre molesta a uns pollets
que juguen tranquils. Quan sa mare dels pollets s'anadona del que
passa, va a explicar al moix que si vol que els pollets juguin amb
ell no les ha de molestar.
Aquesta
és la història que contam als nins i nines perquè entenguin que la
música també ens pot contar moltes històries.
Treballam
el conte amb una versió electrònica que va fer Isao Tomita de
“ Ball dels pollets en
les seves closques” de la Suite Quadres per una exposició
.
EL CONTE DE LA TORTUGUETA SÀVIA
Resolució de conflictes i autocontrol
Estimades famílies!
Avui volem dedicar aquesta entrada a una de les activitats que hem duit a terme al llarg de les sessions de Filosofia 3/18.
Es tracta d'un conte el contingut del qual pretén donar estratègies als infants per aprendre a resoldre els petits conflictes que tenen entre ells, cada vegada de forma més autònoma i, sobretot, dialogant.
L'objectiu és que els infants aprenguin a pensar abans d'actuar, així com també aconseguir que envers de resoldre un problema fent-se mal, ho facin parlant, dialogant i arribant a acords comuns.
El conte de la tortugueta sàvia tracta d'una tortuga petita que té un problema: els seus amics de l'escola no volen jugar amb ella, perquè aquesta sempre els pren les joguines o els pega. Un dia, la tortugueta es troba amb una tortuga mooolt gran; la tortuga sàvia. Aquesta li dóna una sèrie de consells per tal de refer la seva amistat amb els seus companys, així com també aprendre a resoldre els conflictes sense pegar i a posar-se tranquil·la i pensar abans d'actuar.
Al següent enllaç trobareu el conte complet, per si a casa el voleu contar amb els vostres fills: http://petitmonblogger.blogspot.com.es/2013/06/educacio-emocional.html
Les mestres vam fer unes titelles per contar el conte amb els infants. Aquests són els personatjes principals:
Els amics de la tortugueta
La tortuga sàvia i la tortugueta
I aquests són els dibuixos que il·lustren els consells que la tortuga sàvia li va donar a la tortugueta:
1. Quan tenc un problema, el primer de tot que he de fer és "STOP": m'aturo!
2. Després hem fic dins la closca, respiro fons i hem tranquil·litzo
3. Finalment, penso com hem sent, quin problema tenc i com ho puc solucionar
Un cop contat el conte vam introduïr aquestes titelles dins una capsa i la vam posar al racó de la biblioteca, per tal que els infants hi puguin jugar, contant el conte entre ells i recordant els passos a seguir quan tenim un problema.
També hem dedicat diversos moments del dia, especialment després del pati, a fer conversa en gran grup. El que preteníem era parlar de com els havia anat el temps del pati: si s'ho havien passat bé, si havien tengut qualque problema, com ho havien solucionat,... D'aquesta manera podem parlar entre tots de com podem solucionar els conflictes, anar donant-nos idees entre tots i, poc a poc, fer-ho millor.
També hem muntat una espècie de racó amb imatges més reals que ens recorden com ho hem de fer si tenim un problema. Així ells poden anar a mirar les imatges de forma autònoma i resoldre els conflictes entre ells, ajudant-se de les imatges per recordar com ho han de fer.
Val a dir que amb contar un conte, posar un parell d'imatges, i fer un parell de titlles no n'hi ha prou. Els infants segueixen necessitant la nostra mediació, però com més va més autònoms són i, el més important, estan aprenent a compartir les joguines, a jugar junts i a trobar solucions parlant.
De moment, la llavor ja està sembrada; ara només falta esperar que acabi de créixer i que comenci a donar els seus fruits! Des de l'escola no ens aturem de regar aquestes llavors, perquè ens emociona molt veure com es van fent grans! Per això volem compartir amb vosaltres tot el que es cou a la vida de l'escola, perquè si no fos per vosaltres, pares i mares, l'escola no estaria tan plena de vida com està!
Gràcies a tots i a totes!
26 de Maig de 2014
CONCERT A L'ESCOLA
Benvolgudes famílies!
El passat Divendres dia 23 de Maig el pare de na Guida, una de les alumnes de l'aula de 3 anys A, i una companya seva, varen venir a l'escola per fer un concert! Ens varen ensenyar moltes coses sobre els instruments que varen tocar.
Vam conèixer el Clarinet, l'Oboè i la Tarota. Vam aprendre que tots ells són instruments de vent- fusta i que per sonar bé es necessita una peça petita de canya. També vam aprendre que tot i que entre ells són molt semblants, no sonen igual!
Tots nosaltres ens ho vam passar d'allò més bé! Vam cantar i aplaudir amb molta força, i la música ens va unir a tots en un moment de rialles, alegria i de novetats molt ben vingudes!
Gràcies!
16 de Maig de 2014
EXPERIMENTS
Ahir vàrem fer un experiment! Vàrem mesclar aigua i oli dins un pot de vidre i el vàrem remenar ben remenat. Després el vàrem ficar dins una capsa i, entre tots, vàrem anar dient què creiem que passaria.
Alguns nins varen dir que sortiria llimonada! Altres, suc de pinya, i altres, suc de taronja.
Avui hem tret el pot de vidre de dins la capsa i... sorpresa! Ni llimonada, ni suc de pinya, ni suc de taronja! El que ha passat ha estat això:
L'oli ha quedat a dalt i l'aigua a baix!!
Mirau quines cares de sorpresa!
En definitiva, vos animam a provar-ho a casa vostra. Fer experiments és molt divertit. Nosaltres, cada vegada que en feim un, quedam sorpresos pels resultats i, sobretot, aprenem moltes coses!
Gràcies i bon cap de setmana a tots!
14 de Maig de 2014
JOC PER RACONS
Estimades
famílies!
Avui
volem compartir amb vosaltres el moment del joc per racons. Aquest també és un
moment de molt de goig pels infants ja que, com bé deveu saber, tot el que
dugui la paraula "jugar" és ben rebut!
Com ja
sabeu, les nostres aules estan organitzades per racons, i cada un d'aquests té unes
normes específiques. Per exemple, al racó de la biblioteca s'ha d'estar en
silenci o xerrar fluix, perquè a la biblioteca la gent hi va a consultar
llibres i a llegir, i per això necessitam estar concentrats i tranquils. Al
racó de la plastilina només hi ha quatre cadires i, per tant, només hi poden
jugar de quatre en quatre. A l'estora han de jugar sense que les joguines
surtin de la línia vermella, que és el límit que marca la zona de joc, etc.
Després,
tots els racons tenen la norma general de que totes les joguines i objectes que
hi ha són de tots i, per tant, no s'han de fer malbé. Els hem de cuidar, no els
podem rompre i els hem de compartir.
Com
podeu veure les normes són aplicades per tal que els infants vagin
desenvolupant una sèrie d'habilitats i competències que considerem bàsiques per
aprendre a ser, a fer, a estar i a conviure.
Quan és
l'hora de recollir, aprenen actituds com l'organització, la responsabilitat i
l'ordre; si a un racó determinat només hi poden jugar quatre, aprenen a
esperar el seu torn i a respectar el dels altres; aprenen també a tractar les
coses amb esment, a fer-se responsables de les seves accions, a compartir, a
jugar junts, a resoldre conflictes quan aquests sorgeixen, a prendre
decisions,....
El joc
per racons és, a més, un moment de joc lliure. Poden jugar al que volen, amb el
que volen, amb qui volen, canviar de joc i de racó tantes vegades com vulguin,
i fins i tot poden decidir observar als altres si no tenen ganes de jugar.
Per a
nosaltres és una manera de conèixer cada infant amb les seves particularitats,
ja que el moment de joc lliure és quan es mostren realment tal com són. És un
moment en què observar-los és la millor manera de conèixer-los, de veure com es
relacionen, quins són els seus interessos, les seves necessitats.
És
meravellós veure la cara de concentració d'un infant que està provant de fer un
puzzle que no li surt; de com ho prova i ho torna a provar i de com ho arriba a
aconseguir, o de com cerca la teva mirada per demanar-te ajuda. És un moment
màgic veure com un infant fa una torre amb peces de fusta i després diu, amb
veu ben alta, "som més alt que sa torre!". O de com juguen a la casa
i exerceixen el rol de bebè que plora, de pare o mare que el cuida i li dóna el
biberó. O de com fa un pastís de xocolata amb plastilina i canten la cançó de
l'aniversari.
En
definitiva, són moments màgics que volem compartir amb vosaltres, perquè pogueu
veure com s'estan de concentrats i feliços en aquest moment de joc per racons.
Però alerta, no tot són rialles! Conflictes també en tenim! Però també es màgic
veure com, poc a poc, aprenen a parlar envers de fer-se mal, a compartir envers
de prendre's les joguines, o a demanar perdó i reconciliar-se.
Per
acabar, dir que ara hem transformat el racó de la caseta amb el racó de
l'hospital, ja que creiem important anar canviant els tipus de racons i de
materials de tant en tant, ja que això fa que els tipus de jocs que
desenvolupen siguin diferents, i si els jocs són diferents, esteim potenciant
el desenvolupament de noves actituds, de noves maneres de fer, de ser, d'estar,
de relacionar-se i, sobretot, esteim generant nous reptes que els faran créixer
física, mental, relacional i emocionalment.
Esperem
que el recull d'imatges que hem seleccionat vos agradin.
LES SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT
Una hora a la setmana els nins i nines van a Psicomotricitat, un moment
molt esperat per ells.
Aquest no és només un moment dedicat a "fer
esport". És molt més que això. Les mestres intentam que aquesta sigui una
activitat on els infants puguin fer allò que els ve de gust en un espai segur i
degudament estructurat, i sempre, sota les nostres mirades i la nostra
presència, intentant acompanyar i animar.
Intentem que hi hagi materials, circuits, espais, que convidin als infants
a provar coses noves, o a provar un pic i un altra allò que els produeix plaer.
La sala de Psicomotricitat es converteix en un lloc on els infants aprenen a
saltar, a conquistar altures, a practicar l'equilibri. Un espai on poden córrer
o caminar; botar o arrastrar-se per terra; amagar-se i trobar-se; encalçar-se,
cridar o fins i tot dormir. És un moment de completa llibertat per a
l'expressió a través del seu propi cos, precisament perquè l'objectiu principal
d'aquesta activitat és que trobin oportunitats per experimentar lliurement, en
un ambient segur, per prendre consciència del seu propi cos, de les pròpies
possibilitats, d'aquelles coses que els fan una mica de por però que poc a poc,
provant i provant, arriben a conquistar.
També hi troben teles i objectes per disfraçar-se, i és meravellós veure
com una simple tela posada com si fos un capa fa que un infant es converteixi,
de sobte, en superheroi. De sobte deixen de tenir por, perquè un superheroi pot
enfilar-se per les parets, botar molt alt o fins i tot volar. Armats de
confiança en sí mateixos, comencen a desenvolupar la seva creativitat i, el
millor de tot, a provar coses noves.
La sessió comença amb un encalentiment per preparar el cos, els músculs i
fins i tot el cap. Després d'encalentir, i després de donar la consigna, tots
corren a tomar la torre de coixins; un moment de gran plaer, perquè significa
que la sessió ha començat: tots a córrer i a jugar!
Des de l'escola volem compartir amb vosaltres algunes imatges d'aquestes
conquestes, de les grans idees que se'ls ocorren, dels jocs que desenvolupen i
de les relacions que enllesteixen. Volem compartir amb vosaltres el moment de
Psicomotricitat, un moment carregat d'expressivitat, de moviment, de joc i de
gran creativitat.
1 de Maig, 2014
ELS CASTELLS
Com sabeu, el
projecte d'aquest any a la nostra escola, està dedicat als castells
i per això, cada una de les aules té un Castell que la representa.
A les aules de tres anys tenim el Castell de Capdepera i El castell
de Santueri.
Al llarg del curs
hem estudiat les següents qüestions de cadascun:
- On està situat
- Les parts del Castell
- Per a què es feia servir
- Qui hi vivia
Per resoldre totes
aquestes qüestions, hem anat fent una recerca de fotografies i hem
confeccionat uns murals, què tenim penjat a cada una de les classes.
Durant el segon
trimestre, vam anar d'excursió al Castell de Bellver, on vam tenir
la oportunitat de veure en primera persona tot allò estudiat
anteriorment.
Per
ambientar-nos en l'època dels castells, dels cavallers i de les
dames, vam fer uns escuts i unes espases amb materials de rebuig,
aprofitant així per reutilitzar cartrons i fustes. A les classes vam
decorar els escuts i les espases amb pintura i gomets, al gust de
cadascú i van sortir uns escuts i unes espases ben divertits.
Quan
vam tenir els escuts i les espases apunt, vam sortir al pati a fer de
cavallers. Vam fer una lluita, vam caminar com els cavallers i vam
dormir com els cavallers. Si clicau al següent enllaç, veureu que
bé que ens ho vam passar i quins cavallers que estam fets!
ELS
CASTELLS